Ako postupovať pri oprave údajov k diaľničnej známke

Vraví sa, že aj majster tesár sa utne. Môže sa to stať každému, že pri kúpe diaľničnej známky uvedie nesprávne EČV vozidla. Neradno v týchto prípadoch strácať drahocenný čas hľadaním vinníka. Treba jednať a to, čo najrýchlejšie.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) totiž deklaruje, že za správnosť poskytnutých údajov pri úhrade diaľničnej známky je zodpovedný výlučne zákazník. A ten je povinný si skontrolovať všetky poskytnuté údaje pred úhradou, resp. ihneď po úhrade diaľničnej známky.

Ak zistíte, že je potrebné opraviť údaje o vozidle, informujte o tom bezodkladne NDS.

Opravné údaje treba poskytnúť na obchodnom mieste, na ktorom ste diaľničnú známku zakúpili alebo cez internet priamo na portáli www.eznamka.sk v sekcii Žiadosti, podnety a reklamácie. Opravné údaje poskytnite do 15 minút od zadania nesprávnych údajov, najneskôr však do konca kalendárneho dňa do 23:59hod, v rámci ktorého bol takýto chybný a/alebo neúplný údaj poskytnutý.

Na opravu údajov budete potrebovať tieto doklady:
• fotokópiu Osvedčenia o evidencii vozidla,
• fotokópiu Potvrdenia o úhrade diaľničnej známky – zjednodušenú faktúru alebo Potvrdenia o úhrade diaľničnej známky – faktúru.

Čo robiť ak ste lehotu na opravu nestihli?

Nezúfajte, stále máte nejakú šancu na vrátenie prostriedkov. A to najmä v prípadoch, keď vami uvedené (chybné) EČV nebolo v čase od úhrady pridelené žiadnemu vozidlu. Alebo v prípadoch, kedy uvedené (chybné) EČV nestihlo v čase od úhrady využiť spoplatnený úsek ciest.
Opravu údajov skúste nahlásiť elektronicky cez www.eznamka.sk v sekcii Žiadosti, podnety a reklamácie. Počkajte na vyjadrenie NDS. Ak sa oprava nestihne zrealizovať v rámci kalendárneho dňa v ktorom boli chybné údaje zadané a prebehla úhrada, tak šanca na pozitívne vybavenie vašej žiadosti je malá, ale stále je. Preto treba veriť v dobrý koniec a myslieť pozitívne.

Nonstop linka NDS

Na telefónnom čísle 02 32777 777 od pondelka do nedele 24 hod. denne je vám k dispozícii zákaznícka linka elektronického systému výberu a evidencie úhrady diaľničných známok. Preto neváhajte a hneď ako zistíte nutnosť opravy údajov, zavolajte na zákaznícku linku.

Zopár rád na záver

Pri zakúpení na obchodnom mieste poproste predajcu o zapísanie mobilného čísla do systému. Pri kúpe známky online, telefónne číslo zadávate automaticky. Pred ukončením platnosti vašej diaľničnej známky vám príde SMS notifikácia a môžete sa tak vyhnúť pokute.

Diaľničnú známku nakupujte len na oficiálnej stránke www.eznamka.sk alebo cez aplikáciu eznamka. Vyhnete sa tak možnému podvodnému konaniu.

Pri kúpe diaľničnej známky si dôkladne skontrolujte termíny, dátumy, mesiace, roky a EČV, nakoľko systém umožňuje kúpiť na jedno auto dve známky bez upozornenia o prekrývaní dátumov.

Ak máte v auto z B2B AUTO v dlhodobom prenájme, o slovenské diaľničné známky sa starať nemusíte. Túto starostlivosť si radi vezmeme na naše plecia. Pre informácie o dlhodobom prenájme áut nás neváhajte kontaktovať +421 918 939 626 | rent@b2bauto.sk.

#eznamkask #myto #dialnicnaznamka

Máte záujem o prenájom či požičanie auta?

Náš vozový park obsahuje osobné motorové vozidlá v prevedení Sedan, Hatchback, Combi, SUV, prípadne Minivany. Kontaktujte nás a určite si vyberiete.